קליניקה בקיבוץ רמת הכובש, ליד כפר סבא. לתיאום תורים ופרטים נוספים: 058-5588158 yaelsiag@gmail.com

יום ראשון, 11 בספטמבר 2011

ליווי הריון ברפואה הסינית


בשנים האחרונות גוברת הפופולריות של טיפולים ברפואה סינית. לצד הטיפולים המוכרים יותר בבעיות אורתופדיות ובכאבים שונים, עולה המודעות ליכולתה של הרפואה הסינית לטפל גם בבעיות פנימיות מגוונות. הרפואה הסינית  מקדישה תשומת לב רבה לאישה ולפיזיולוגיה המיוחדת שלה לאורך מעגלי החיים השונים.  שינויים רבים עוברים על גוף האישה במהלך חייה, הורמונאליים, פיזיולוגיים, מנטליים ונפשיים. כתוצאה מכך, נשים רבות סובלות מכאבי מחזור, אי סדירות ווסת, בעיות פוריות ותופעות גיל המעבר, בכל אלו ועוד ניתן לטפל במסגרת הרפואה הסינית בצורה יעילה, הוליסטית ומלאה. אי אפשר לדבר על ייחודיות האישה והתהליכים שהיא עוברת, בלי להזכיר את תקופת ההיריון. ואכן, תחום נוסף שהולך ותופס תאוצה בתוך הטיפול הייחודי לנשים הוא ליווי הריון.

במהלך תשעה ומשהו חודשים, מצמד תאים בודד, נוצר תינוק אנושי מושלם. האין זה פלא! התהליך המופלא הזה דורש מגוף האישה לעבור שינויים נרחבים כדי לספק לעובר את כל צרכיו ולתמוך בהתפתחותו. ההיריון מלווה בשינויים הורמונליים, רגשיים ומנטליים. השינויים הפיזיולוגיים המהירים עלולים ליצור עומס על מערכות הגוף וליצור תופעות שונות של אי נוחות, ותחושה לא טובה.

ישנם כמובן, מספר מצבים קיצוניים שמחייבים התערבות רפואית מהירה לשמירה על בריאות האישה והעובר, ואין לזלזל בהם: רטיבות פתאומית מהווגינה, דימומים וגינליים לפני שבוע 37, כאבים חזקים בבטן או בגב, הקאות או שלשולים שאינם מפסיקים, חום, הפחתה בתנועות עובר, חבלה/טראומה  וכאבי ראש עם או בלי –טשטוש ראיה, כאב ברום הבטן, ובצקות בפנים. כל אלו מחייבים פניה דחופה לרופא או למיון-נשים לבדיקה ויעוץ.

יחד עם זאת, במקרים רבים, מצבי אי הנוחות אינם מסכנים את העובר או את האם. נשים רבות חושבות שאין זה מן הנמנע "לסבול קצת במהלך ההיריון", מתופעות כגון - צרבות, בחילות והקאות, עצירות וטחורים, עייפות, נדודי שינה, כאבים שונים, בצקות, מצבי רוח קיצוניים ועוד. למרות שתחושות אלו הינן טבעיות ולעיתים מאפיינות שלבים שונים בהיריון, הן בכל זאת יוצרות אי נוחות והפרעה לחיי היום יום, ומכיוון שניתן לטפל בהם בצורה בטוחה, פשוטה ונעימה, אין שום סיבה לסבול סתם.

הטיפול מתבצע לאחר שיחה מקיפה שמאפשרת אבחון מדויק. החלק הראשון בטיפול הוא ההקשבה לאישה ולתחושותיה, הפיזיות, הרגשיות והנפשיות. נדבר על הרגלי החיים, עבודה, שינה, פעילות גופנית וכמובן על תזונה, וכיצד להתאים אותם למצב החדש – ההיריון. הטיפול ממשיך בדיקור סיני, שמתבצע בנקודות מעטות יחסית (בדרך כלל אחת או שתיים, לעיתים רחוקות שלוש), במחטים חד-פעמיות, דקות, ועדינות.

באמצעות הרפואה הסינית ניתן לטפל בהצלחה במגוון מצבים של אי נוחות הקשורים להריון, כמו גם ללוות את האישה ואת ההיריון התקין שלה לכל אורכו. טיפול קבוע מאפשר לאישה חיבור נוסף להריון ולעובר שמתפתח בתוכה. שעת הפוגה מהיומיום העמוס, זמן שקט לעכל ולקבל את השינויים הגדולים שעוברים עליה, הן מבחינה פיזית והן רגשית, נפשית ורוחנית. עם התקרבות מועד הלידה נתאים את הטיפול בהתאם –  במידה והעובר מצוי במצג לא תקין, ניתן במקרים רבים לסייע לו בהתהפכות.בשבועות ההיריון האחרונים נחזק, נניע, נעבוד על תנועה מתאימה, על תזונה נכונה ועל ההתכוונות הפנימית לקראת הלידה. 

בברכת הריון ולידה בריאים וקלים! 
 
יעל סייג-דובזינסקי

תגובה 1: